თარიღი: -------------
სახელი,გვარი -----------------------
შემაჯამებელი ტესტური
დავალება ისტორიაში N 2
V კლასი
1.უპასუხეთ სწორია თუ მცდარი დებულება
1.მთაწმინდაზე გამოჩენილ
ქართველ მწერალთა და მოღვაწეთა მუზეუმი მდებარეობს-----------------------
2სოფელ ტანძიაში
სულხან-საბა ორბელიანია დაბადებული---------------------
3.ალექსანდრე ჭავჭავაძე
ყვარელში დაიბადა------------
4.აბანოს უღელტეხილით
ქართლიდან თუშეთში გადასვლა შეიძლება---------
5.ვაჟა ფშაველას
სახლ-მუზეუმი სოფელ ჩარგალში მდებარეობს-------------
6.ბარისახო პირაქეთა
ხევსურეთის სოფელია-------
2.შეუსაბამეთ მდინარეები კუთხეებს:
1.ლიახვი ა)კახეთი
2.ალაზანი ბ)ფშავი
3.არღუნი გ)ქვემო ქართლი
4.ფშავის არაგვი დ)შიდა ქართლი
5.გომეწრი ე)ხევსურეთი
6.ქცია ვ)თუშეთი
ა
|
ბ
|
გ
|
დ
|
ე
|
ვ
|
|
1
|
||||||
2
|
||||||
3
|
||||||
4
|
||||||
5
|
||||||
6
|
3.რომელ კუთხეებში მდებარეობს ქვემოთ ჩამოთვლილი მონასტრები.თვიტოეულს მიუწერე შესაბამისი კუთხის
სახელი
1.ბილნისის სიონი ---------------------
2.ალავერდი -----------------------
3.სამწევრისის წმინდა
გიორგის ეკლესია --------------------
4.ბოდბე------------------------
5.მაღაროს კარის
წმინდა გიორგის ეკლესია---------------------
6.ბეთანიის მონასტერი ------------------------
შიდა ქართლი, ქვემო
ქართლი, ფშავი, კახეთი
4.ჩამოთვლილი დასახლებული
პუნქტები ჩამოწერეთ დასავლეთიდან აღმოსავლეთის მიმართულების დაცვით:
მცხეთა,თელავი,
გორი, ქუთაისი
5იპოვეთ შესაბამისობა დასახლებულ კუთხეებსა და მოსახლეობის
საქმიანობას შორის:
1.კახეთი ა)მეცხვარეობა
2.შიდა ქართლი ბ)ხორბლის მოყვანა
3.თუშეთი გ)მესაქონლეობა
4.ხევსურეთი დ)მეხილეობა
ა
|
ბ
|
გ
|
დ
|
|
1
|
||||
2
|
||||
3
|
||||
4
|
6.გამოიცანი რომელ კუთხეზეა საუბარი:
ა)საქართველოს ეს
კუთხე მდინარეების-ალაზნისა და ივრის-ხეობებშია
მოქცეული------------
ბ)ეს ქალაქი მტკვრისა
და არაგვის შესართავთან მდებარეობს-----------------
გ)ამ კუთხეების
მკაცრი ჰავა და მთაგორიანი ზედაპირი გავლენას ახდენს ადამიანის საქმიანობასა და ყოფაზე
7.გამოტოვებული სიტყვების ნაცვლად ჩასვით შესაფერისი
სიტყვები ქვემოთ მოცემული ჩამონათვალიდან:
საქართველოს მთიანი
კუთხეებია------------------და-------------------.აქ მოსახლეობის ძირითადი საქმიანობაა----------------------.
აღნიშნულ ადგილებში ზამთარი არის ----------------და----------------
ჩასაწერი სიტყვებია:კახეთი,
რაჭა, თუშეთი’ ხევსურეთი,გურია,მიწათმოქმედება, მეცხოველეობა,ხანმოკლე, ხანგრძლივი,მკაცრი,რბილი,გრილიhttp://iafad.ge/action437.html
თარიღი:
სკოლა:
კლასი:
სახელი, გვარი
შემაჯამებელი ტესტური დავალება №5 საგანი–ჩემი საქართველო
კლასი V ვარიანტი I II სემესტრი
დავალება I –
არჩევითბოლოიანი კითხვა
ინსტრუქცია
თითოეულ კითხვაზე მოცემულია სამი
სავარაუდო პასუხი. მათგან მხოლოდ
ერთია სწორი. უნდა შემოხაზოთ თქვენს მიერ არჩეული პასუხი. თითო დავალება ფასდება
1 ქულით.
|
1.სამგლოვიარო
ხასიათის სიმღერაა
ა. ლილე ბ.
დალაი გ. ოროველა
2. სამხედრო ხასიათის
ცეკვებს მიეკუთვნება
ა. ქართული
ბ. აჭარული გ. ხორუმი
3. ხალხური საკრავი ჩანგი შემორჩენილია
ა. რაჭაში
ბ. აჭარაში გ. სვანეთში
4. ვისი მეფობის
დროს აშენდა გელათის ტაძარი
დავალება
II – შესაბამისობების
პოვნა
ინსტრუქცია
დაადგინეთ შესაბამისობა ორ სვეტში მოცემულ ინფორმაციას შორის. პასუხები
დააფიქსირეთ მოცემულ უჯრებში შემდეგი პრინციპით მაგ ა– 3 .
თითო სწორი პასუხი ფასდება 1 ქულით. დავალების მაქსიმალური ქულაა– 4
|
ა. ყვავილი
|
1.
ცხენოსნობა
|
ბ. ფათალი
|
2.
ხალხური საკრავი
|
გ. დოღი
|
3.
ინფექციური დაავადება
|
დ. კალანდა
|
4.
ახალი წელი
|
5.
ქსოვილი
|
პასუხები
ა-
|
ბ-
|
გ-
|
დ-
|
დავალება
III-ფოტოს გამოცნობა
ინსტრუქცია
დააკვირდით ფოტოს და უპასუხეთ
დასმულ კითხვება
|
1. რა არის გამოსახული ფოტოზე
ა. ბერიკაობა ბ. ცხენოსნობა გ. ალილო
დ. ჭიდაობა
თარიღი:
სკოლა:
კლასი:
სახელი, გვარი
შემაჯამებელი ტესტური დავალება №5 საგანი–ჩემი საქართველო
კლასი V ვარიანტი II II სემესტრი
დავალება I
– არჩევითბოლოიანი კითხვა
ინსტრუქცია
თითოეულ კითხვაზე მოცემულია სამი
სავარაუდო პასუხი. მათგან მხოლოდ
ერთია სწორი. უნდა შემოხაზოთ თქვენს მიერ არჩეული პასუხი. თითო დავალება ფასდება
1 ქულით.
|
1.საქართველოს რომელ კუთხეში უწოდებდნენ
ახალ წელს კალანდას
ა. აჭარაში ბ. გურიაში
გ. რაჭაში
2. სალაშქრო სიმღერებს
არ მიეკუთვნება
ა. ოროველა
ბ. მგზავრული გ. მხედრული
3.
რომელი მუსიკალური ინსტრუმენტის სახეობაა ლარჭემი
ა.ფანდურის, ბ.ჩონგურის გ. სალამურის
4.
,, ბუნების კარის ავტორია
ა. გოგებაშვილი
ბ. წერეთელი გ. ჭავჭავაძე
დავალება
II –
შესაბამისობების პოვნა
ინსტრუქცია
დაადგინეთ შესაბამისობა ორ სვეტში მოცემულ ინფორმაციას შორის. პასუხები
დააფიქსირეთ მოცემულ უჯრებში შემდეგი პრინციპით მაგ ა– 3 .
თითო სწორი პასუხი ფასდება 1 ქულით. დავალების მაქსიმალური ქულაა– 4
|
ა. მეკვლე
|
1.
ჭიდაობა
|
ბ . ჩუტყვავილა
|
2.
ინფექციური დაავადება
|
გ. აკვანი
|
3.
ცხენოსნობა
|
დ.მარულა
|
4.
ახალი წელი
|
5.
საწოლი
|
პასუხები
ა-
|
ბ-
|
გ-
|
დ-
|
დავალება
III-ფოტოს გამოცნობა
ინსტრუქცია
დააკვირდით ფოტოს და უპასუხეთ
დასმულ კითხვება
|
1. რა არის გამოსახული ფოტოზე
ა. ყეენობა ბ. ცხენოსნობა გ. ალილო
დ. ჭიდაობა
თარიღი:
სკოლა:
კლასი:
სახელი, გვარი
შემაჯამებელი ტესტური დავალება №3 საგანი–ჩემი საქართველო
კლასი V ვარიანტი III II სემესტრი
დავალება I –
არჩევითბოლოიანი კითხვა
ინსტრუქცია
თითოეულ კითხვაზე მოცემულია სამი
სავარაუდო პასუხი. მათგან მხოლოდ
ერთია სწორი. უნდა შემოხაზოთ თქვენს მიერ არჩეული პასუხი. თითო დავალება ფასდება
1 ქულით.
|
1. სამხედრო ხასიათის ცეკვებს არ მიეკუთვნება
ა.აჭარული ბ. ხანჯლური გ. ხორუმი
2. ქართულ ხალხურ საკრავებს არ
მიეკუთვნება
ა. ჭიანური ბ. გუდასტვირი გ. კრიმანჭული
3. საქართველოს რომელ კუთხეშია იყალთოს
აკადემია
ა. კახეთში ბ. აფხაზეთში გ. იმერეთში
4. 1878 წელს
ა. დაარსდა ქართული ბანკი
ბ. დაარსდა წერა- კითხვის გამავრცელებელი
საზოგადოება
გ. გამოვიდა გაზეთი ,, ივერია
დავალება
II – შესაბამისობების
პოვნა
ინსტრუქცია
დაადგინეთ შესაბამისობა ორ სვეტში მოცემულ ინფორმაციას შორის. პასუხები
დააფიქსირეთ მოცემულ უჯრებში შემდეგი პრინციპით მაგ ა– 3 .
თითო სწორი პასუხი ფასდება 1 ქულით. დავალების მაქსიმალური ქულაა– 4
|
ა. წითურა
|
1.
ხალხური თამაში
|
ბ. მგლობა
|
2.
ცხენოსნობა
|
გ. ყაბახი
|
3.
მუსიკალური ინსტრუმენტი
|
დ. სოინარი
|
4.
ინფექციური დაავადება
|
5.
დღესასწაული
|
პასუხები
ა-
|
ბ-
|
გ-
|
დ-
|
დავალება
III-ფოტოს გამოცნობა
ინსტრუქცია
დააკვირდით ფოტოს და უპასუხეთ
დასმულ კითხვება
|
2. რა არის გამოსახული ფოტოზე
ა. ბერიკაობა ბ. ცხენოსნობა გ. ალილო
დ. ჭიდაობა
თარიღი:
სკოლა:
კლასი:
სახელი, გვარი
შემაჯამებელი ტესტური დავალება №3 საგანი–ჩემი საქართველო
კლასი V ვარიანტი IV II სემესტრი
დავალება I –
არჩევითბოლოიანი კითხვა
ინსტრუქცია
თითოეულ კითხვაზე მოცემულია სამი
სავარაუდო პასუხი. მათგან მხოლოდ
ერთია სწორი. უნდა შემოხაზოთ თქვენს მიერ არჩეული პასუხი. თითო დავალება ფასდება
1 ქულით.
|
1. მზის სადიდებელ სიმღერას სვანეთში
ერქვა
ა. ლილე ბ. ოროველა გ. მირანგულა
2. გურიაში სოინარს უწოდებდნენ
ა. ფანდურს ბ. სალამურს გ. ჩონგურს
3. ცხენოსნობის სახეობას არ მიეკუთვნება
ა.თარჩია ბ. დოღი
გ. ალილო
4. ვისი ინიციატივით დაარსდა თბილისის
სახელმწიფო უნივერსიტეტი
ა. პეტრე მელიქიშვილი ბ. ივანე ჯავახიშვილი გ. კორნელი კეკელიძე
დავალება
II –
შესაბამისობების პოვნა
ინსტრუქცია
დაადგინეთ შესაბამისობა ორ სვეტში მოცემულ ინფორმაციას შორის. პასუხები
დააფიქსირეთ მოცემულ უჯრებში შემდეგი პრინციპით მაგ ა– 3 .
თითო სწორი პასუხი ფასდება 1 ქულით. დავალების მაქსიმალური ქულაა– 4
|
ა. ისინდი
|
1. ქორწილი
|
ბ. კრიმანჭული
|
2. ახალი
წელი
|
გ. მაყრიონი
|
3. მაღალი ხმა
|
დ. ჩუტყვავილა
|
4. ცხენოსნობა
|
5. ინფექციური
დაავადება
|
პასუხები
ა-
|
ბ-
|
გ-
|
დ-
|
დავალება
III-ფოტოს გამოცნობა
ინსტრუქცია
დააკვირდით ფოტოს და უპასუხეთ
დასმულ კითხვება
|
3. რა არის გამოსახული ფოტოზე
ა. ბერიკაობა ბ. ცხენოსნობა გ. ალილო
დ. ჭიდაობა
შემაჯამებელი ტესტური დავალება №5 საგანი–ჩემი საქართველო
კლასი V II სემესტრი
პასუხები:
V კლასი შემაჯამებელი სამუშაო № 5
სახელმძღვანელო-ჩვენი საქართველო
შემაჯამებელში
შესულია საკითხები № 70-81 პარაგრაფების მიხედვით.
შემაჯამებელი
წარმოდგენილია ტესტის სახით 4 ვარიანტად. ტესტში შესულია 3 ტიპის დავალება:
არჩევითბოლოიანი კითხვა(4)
შესაბამისობების დადგენა (1)
ფოტოს გამოცნობა (1)
შესაბამისობა
ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან
საზ. მეც.V-VI.11. მოსწავლეს შეუძლია
დააკავშიროს საქართველოს
გეოგრაფიული ობიექტები დასახლებების ტიპებთან.
საზ. მეც.V-VI.12. მოსწავლეს შეუძლია
დაახასიათოს მხარე ბუნებრივი რესურსების მიხედვით და იმსჯელოს მათ მნიშვნელობაზე.
საზ. მეც.V-VI.21. მოსწავლეს შეუძლია განასხვავოს კულტურის სხვადასხვა კომპონენტები
და განიხილოს მათი ურთიერთკავშირი.
შეფასების რუბრიკები
მაღალი
9-10
|
საშუალო ზე
მაღალი 8-7
|
საშუალო
6-5
|
დაბალი 4-1
|
ასახელებს ხალხური კულტურის მისთვის
ცნობილ ნიმუშებს, შეძლებისდაგვარად
გამოყოფს მათში კულტურული ტრადიციების ელემენტებს;
|
ცდილობს დაასახელოს
ხალხური კულტურის მისთვის
ცნობილ ნიმუშები, შეძლებისდაგვარად
გამოყოს მათში კულტურული ტრადიციების ელემენტებს;
|
საჭიროებს დახმარებას დაასახელოს ხალხური კულტურის მისთვის
ცნობილ ნიმუშები, შეძლებისდაგვარად
გამოყოს მათში კულტურული ტრადიციების ელემენტებს;
|
არ შეუძლია დაასახელოს ხალხური კულტურის მისთვის
ცნობილ ნიმუშები, შეძლებისდაგვარად
გამოყოს მათში კულტურული ტრადიციების ელემენტებს;
|
ადარებს სხვადასხვა გეოგრაფიულ გარემოში არსებულ
ორ სამოსახლოს და ადგენს მათ შორის განსხვავებას
|
ცდილობს შეადაროს სხვადასხვა გეოგრაფიულ გარემოში
არსებული ორი სამოსახლო და დაადგინოს მათ შორის განსხვავება
|
საჭიროებს დახმარებას შეადაროს სხვადასხვა გეოგრაფიულ გარემოში არსებული ორი სამოსახლო და დაადგინოს მათ შორის განსხვავება
|
არ შეუძლია შეადაროს სხვადასხვა გეოგრაფიულ გარემოში არსებული ორი სამოსახლო და დაადგინოს მათ შორის განსხვავება
|
ასხვავებს საქართველოში გავრცელებულ საცხოვრებელი სახლების ტიპებს;
უკავშირებს სახლების არქიტექტურას გეოგრაფიულ
გარემოს;
|
ცდილობს
განასხვავოს საქართველოში გავრცელებულ
საცხოვრებელი სახლების ტიპები,დააკავშიროს სახლების არქიტექტურას გეოგრაფიულ გარემოს
|
საჭიროებს
დახმარებას განასხვავოს საქართველოში გავრცელებულ
საცხოვრებელი სახლების ტიპები,დააკავშიროს სახლების არქიტექტურას გეოგრაფიულ გარემოს
|
არ
შეუძლია განასხვავოს საქართველოში გავრცელებულ
საცხოვრებელი სახლების ტიპები,დააკავშიროს სახლების არქიტექტურას გეოგრაფიულ გარემოს
|
თარიღი:
სკოლა:
კლასი:
სახელი, გვარი
(სულაკაური)
შემაჯამებელი ტესტური დავალება №5 საგანი–ი სტორია
კლასი VIII ვარიანტი I
II სემესტრი
დავალების მაქსიმალური ქულაა–16
დავალება I –
არჩევითბოლოიანი კითხვა
ინსტრუქცია
თითოეულ კითხვაზე მოცემულია სამი
სავარაუდო პასუხი. მათგან მხოლოდ
ერთია სწორი. უნდა შემოხაზოთ თქვენს მიერ არჩეული პასუხი. თითო დავალება ფასდება
1 ქულით.
|
1. რაიონდული ორდენები შეიქმნა?
ა. ასწლიანი ომების შედეგად ბ. ჯვაროსნული ომების შედეგად გ. რელიგიური ომების შედეგად
2. ჰაგაკურე იყო:
ა. ტამპლიერების ორდენის კოდექსი ბ. იოანიტების ორდენის კოდექსი გ. სამურაების სამხედრო კოდექსი
3. პირველი ოლიმპიური თამაშები გაიმართა:
ა. ძვ. წ. VII ს ბ. ძვ. წ. VIII გ. ძვ.წ. V ს
4. ხატოვან დამწერლობას უწოდებდნენ:
ა. იეროგლიფურს
ბ. ლურსმულს გ. პიქტოგრამულს
5. ძველი კოდექსების შემსწავლელ მეცნიერებას
ეწოდება:
ა. სფრაგისტიკა
ბ. კოდიკოლოგია გ. ეპიგრაფიკა
6. საბეჭდი დაზგის გამოგონება ეკუთვნის:
ა. გიუტენბერგს ბ. მორზეს
გ. ტესლას
7. რომელ საუკუნეში შეიქმნა
გელათის სამონასტრო კომლექსი?
ა. XIII ბ. XII გ. XI
8. საქართველოს კონსტიტუციის მიხედვით,
სავალდებულოა:
ა. დაწყებითი და საბაზო განათლება ბ. საბაზო და საშუალო განათლება გ. დაწყებითი და საშუალო განათლება
9. რომელ დოკუმენტში დაფიქსირდა პირველად
პიროვნების ხელშეუხებლობის გარანტიები?
ა. აშშ-ს კონსტიტუციაში ბ. ჰაბეას კორპუსში გ. თავისუფლების დიდ ქარტიაში
10. ჩამოთვლილთაგან
რომელი არ მიეკუთვნება სამოქალაქო და პოლიტიკურ უფლებებს?
ა.
აზრის გამოხატვის თავისუფლება ბ. სიცოცხლის
უფლება გ. საკმარისი კვების უფლება
დავალება
II – შესაბამისობების
პოვნა
ინსტრუქცია
დაადგინეთ შესაბამისობა ორ სვეტში მოცემულ ინფორმაციას შორის. პასუხები
დააფიქსირეთ მოცემულ უჯრებში შემდეგი პრინციპით მაგ ა– 3 .
თითო სწორი პასუხი ფასდება 1 ქულით. დავალების მაქსიმალური ქულაა– 4
11.
|
|
ა. ნიკოლა ტესლა
|
1.
საბეჭდი მანქანა
|
ბ. გიუტენბერგი
|
2.
პირველი გაზეთი
|
გ. მორზე
|
3.
რადიო
|
დ. კუბერტენი
|
4.
სატელეგრაფო კოდი
|
5.
ოლიმპიური კომიტეტი
|
|
პასუხები
ა-
|
ბ-
|
გ-
|
დ-
|
დავალება
III მართებულია თუ არა მოსაზრება
ინსტრუქცია
მოცემულ კითხვებს უპასუხეთ დადებითად
(კი) ან უარყოფითად (არა). თითო კითხვა ფასდება თითო ქულით.
|
12.
1. ოლიმპიადა როგორც წარმართული რიტუალი
აკრძალა იმპერატორმა კონსტანტინემ
2. ქართულ- იტალიური ლექსიკონი დაიბეჭდა
იტალიაში
თარიღი:
სკოლა:
კლასი:
სახელი, გვარი
(სულაკაური)
შემაჯამებელი ტესტური დავალება №5 საგანი–ი სტორია
კლასი VIII ვარიანტი I I
II სემესტრი
დავალების მაქსიმალური ქულაა–16
დავალება I – არჩევითბოლოიანი კითხვა
ინსტრუქცია
თითოეულ კითხვაზე მოცემულია სამი
სავარაუდო პასუხი. მათგან მხოლოდ
ერთია სწორი. უნდა შემოხაზოთ თქვენს მიერ არჩეული პასუხი. თითო დავალება ფასდება
1 ქულით.
|
1. ტამპლიერების
ორდენი შეიქმნა:
ა. იერუსალიმში
ბ. მალტაზე გ. საფრანგეთში
2. ოლიმპიური თამაშები აკრძალა იმპერატორმა:
ა. ნერონმა ბ. თეოდოსიუსმა გ. დიოკლიტიანემ
3. მარცვლოვან დამწერლობას ეწოდება:
ა. იდეოგრაფიული ბ. პიქტოგრამული გ. სილაბური
4. პირველი ქართული წიგნი დაიბეჭდა:
ა. იტალიაში ბ. საქართველოში გ. საფრანგეთში
5. ტელეგრაფის გამომგონებლად ითვლება:
ა. გიუტენბერგი ბ. ტესლა
გ. მორზე
6. მსოფლიოს უძველესი უნივერსიტეტია:
ა. ბოლონიის ბ. კემბრიჯის
გ. სორბონის
7. უმაღლესი აკადემიური განათლება საქართველოში
არის:
ა. სამსაფეხურიანი ბ. ხუთსაფეხურიანი გ. ორსაფეხურიანი
8. რომელი დოკუმენტი მიიღეს საფრანგეთში
1789 წელს?
ა. თავისუფლების დეკლარაცია ბ. დამოუკიდებლობის დეკლარაცია გ. ადამიანის და მოქალაქის უფლებათა დეკლარაცია
9. ჩამოთვლილთაგან
რომელი არ მიეკუთვნება სამოქალაქო და პოლიტიკურ უფლებებს?
ა. შეკრების თავისუფლება ბ.კულტურულ ცხოვრებაში მონაწილეობის უფლება გ.სიცოცხლის უფლება
10. საკანონმდებლო
ხელისუფლებას ახორციელებს:
ა. პრეზიდენტი
ბ. მთავრობა გ. პარლამენტი
დავალება
II – შესაბამისობების
პოვნა
ინსტრუქცია
დაადგინეთ შესაბამისობა ორ სვეტში მოცემულ ინფორმაციას შორის. პასუხები
დააფიქსირეთ მოცემულ უჯრებში შემდეგი პრინციპით მაგ ა– 3 .
თითო სწორი პასუხი ფასდება 1 ქულით. დავალების მაქსიმალური ქულაა– 4
|
11.
ა. გიუტენბერგი
|
1.თბილისის სტამბა
|
ბ. ჩოლოყაშვილი
|
2. პირველი ქართული ნაბეჭდი
წიგნი
|
გ. ვახტანგ VI
|
3. საბეჭდი დაზგა
|
დ. ტესლა
|
4. რადიო
|
5. სატელეგრაფო კოდი
|
პასუხები
ა-
|
ბ-
|
გ-
|
დ-
|
დავალება
III - მართებულია თუ არა მოსაზრება
ინსტრუქცია
მოცემულ კითხვებს უპასუხეთ დადებითად
(კი) ან უარყოფითად (არა). თითო კითხვა ფასდება თითო ქულით.
|
12.
3. ჰაგაკურე სამურაების სამხედრო კოდექსია
4. თბილისის სტამბა დაარსდა ვახტანგ
VI-ის ინიციატივით.
თარიღი:
სკოლა:
კლასი:
სახელი, გვარი
(სულაკაური)
შემაჯამებელი ტესტური დავალება №5
საგანი–ი სტორია
კლასი VIII ვარიანტი I I I II
სემესტრი
დავალება I –
არჩევითბოლოიანი კითხვა დავალების
მაქსიმალური ქულაა–16
ინსტრუქცია
თითოეულ კითხვაზე მოცემულია სამი
სავარაუდო პასუხი. მათგან მხოლოდ
ერთია სწორი. უნდა შემოხაზოთ თქვენს მიერ არჩეული პასუხი. თითო დავალება ფასდება
1 ქულით.
|
1. იოანიტების ორდენი შეიქმნა:
ა. მალტაზე ბ. იერუსალიმში გ. საფრანგეთში
2. პიერ დე კუბერტენის ინიციატივით შეიქმნა:
ა. ოლიმპიური კომიტეტი ბ. ფეხბურთის ფედერაცია გ. საჭადრაკო ფედერაცია
3. დამწერლობას, რომლის ერთი ნიშანი შეესაბამება ერთ სიტყვას, ეწოდება:
ა. სილაბური
ბ. იდეოგრაფიული გ. პიქტოგრამული
4. პირველი ქართული ნაბეჭდი წიგნი იყო:
ა. სახარება ბ. დავითნი
გ. ქართულ- იტალიური ლექსიკონი
5. აშშ-ში რადიოს გამომგონებლად ითვლება:
ა. ტესლა ბ. მარკონი
გ. მორზე
6. სორბონის უნივერსიტეტი მდებარეობ:
ა. საფრანგეთში ბ. ინგლისში
გ. აშშ-ში
7. საბაზო განათლება მოიცავს:
ა. I-VI კლასებს
ბ. VI-IX კლასებს გ. X- XII კლასებ
8. ჩამოთვლილთაგან
რომელი არ მიეკუთვნება სოციალურ–ეკონომიკურ და კულტურულ უფლებებს?
ა სიცოცხლის უფლება ბ.კულტურულ ცხოვრებაში მონაწლეობის უფლება გ.საკმარისი კვების უფლება
9.
აშშ-ს კონსტიტუცია მიიღეს:
ა. 1787წ
ბ.1776 წ გ. 1791 წ
10. აღმასრულებელ
ხელისუფლებას არ ახორციელე:
ა. პრეზიდენტი
ბ. პარლამენტი გ. მთავრობა
დავალება
II – შესაბამისობების
პოვნა
ინსტრუქცია
დაადგინეთ შესაბამისობა ორ სვეტში მოცემულ ინფორმაციას შორის. პასუხები
დააფიქსირეთ მოცემულ უჯრებში შემდეგი პრინციპით მაგ ა– 3 .
თითო სწორი პასუხი ფასდება 1 ქულით. დავალების მაქსიმალური ქულაა– 4
|
11.
ა. ბეოვულფი
|
1.
სკანდინავიური ეპოსი
|
ბ. სიმღერა როლანზე
|
2.
გერმანული ეპოსი
|
გ. სიმღერა ნიბელუნგებზე
|
3.
ფრანგული ეპოსი
|
დ. უფროსი ედა
|
4.
ანგლო საქსური ეპოსი
|
5.
ესპანური ეპოსი
|
პასუხები
ა-
|
ბ-
|
გ-
|
დ-
|
დავალება
III - მართებულია თუ არა მოსაზრება
ინსტრუქცია
მოცემულ კითხვებს უპასუხეთ დადებითად
(კი) ან უარყოფითად (არა). თითო კითხვა ფასდება თითო ქულით.
|
12.
1. დიდი სჯულის კანონი თარგმნა იოანე შავთელმა.
2. ადამიანის უფლებათა დეკლარაცია მიიღეს 1948 წელს.
თარიღი:
სკოლა:
კლასი:
სახელი, გვარი
(სულაკაური)
შემაჯამებელი ტესტური დავალება №3 საგანი–ი სტორია
კლასი VIII ვარიანტი IV II სემესტრი
დავალება I –
არჩევითბოლოიანი კითხვა დავალების მაქსიმალური ქულაა–16
ინსტრუქცია
თითოეულ კითხვაზე მოცემულია სამი სავარაუდო პასუხი. მათგან მხოლოდ ერთია სწორი. უნდა შემოხაზოთ თქვენს
მიერ არჩეული პასუხი. თითო დავალება ფასდება 1 ქულით.
|
1.
ტამპლიერთა ორდენი გაანადგურა
ა. ფილიპე IV ლამაზმა ბ. ლუი XIV -მ გ. ლუი XVI-მ
2. საერთაშორისო ოლიმპიური კომიტეტი
შეიქმნა
ა. XX სს-ში
ბ. XIX სს-ში გ. XXI სს-ში
3. პირველი ქართული ნაბეჭდი წიგნი იყო
ა. დავითნი
ბ. სახარება გ. ქართულ- იტალიური
ლექსიკონი
4. პირველი ტელედებატები გაიმართა
ა. ინგლისში
ბ. აშშ-ში გ. გერმანიაში
5. ჩამოთვლილთაგან რომელი სასწავლებელი დაარსდა ყველაზე ადრე
ა. გელათის
ბ. სორბონის გ. ბოლონიის
6. დაწყებითი განათლება მოიცავს
ა. I-IV კლასებს ბ. I- VI
კლასებს გ. VII-IX კლასებს
7. ჩამოთვლილთაგან რომელი არ მიეკუთვნება სოციალურ–ეკონომიკურ
და კულტურულ უფლებებს
ა. ცხოვრების ღირსეული დონის უფლება ბ. ბინის უფლება გ. აზრის გამოხატვის თავისუფლება
8. საქართველოს
პირველი კონსტიტუცია მიიღეს
ა. 1922
ბ. 1921 გ. 1995
9.
გიორგი ბრწყინვალეს დროს მიღებულ სამართლის ძეგლს,
რომლითაც განსაზღვრული იყო სასახლი კარის ეტიკეტი ერქვა
ა. დასტურლამალი ბ. ძეგლის დება გ. ხელმწიფის კარის გარიგება
10. სახელმწიფო
სიმბოლიკას არ მიეკუთვნება
ა. დროშა
ბ. გერბი გ. მონეტა
დავალება II – შესაბამისობების
პოვნა
ინსტრუქცია
დაადგინეთ შესაბამისობა ორ სვეტში მოცემულ ინფორმაციას შორის. პასუხები
დააფიქსირეთ მოცემულ უჯრებში შემდეგი პრინციპით მაგ ა– 3 .
თითო სწორი პასუხი ფასდება 1 ქულით. დავალების მაქსიმალური ქულაა– 4
|
11.
ა. თავისუფლების დიდი ქარტია
|
1. 1776
|
ბ . დამოუკიდებლობის დეკლარაცია
|
2. 1789
|
გ. ჰაბეას კორპუსი
|
3 1628
|
დ. პეტიცია უფლებათა შესახებ
|
4.
1679
|
5. 1215
|
პასუხები
ა-
|
ბ-
|
გ-
|
დ-
|
დავალება
III - მართებულია თუ არა მოსაზრება
ინსტრუქცია
მოცემულ კითხვებს უპასუხეთ დადებითად
(კი) ან უარყოფითად (არა). თითო კითხვა ფასდება თითო ქულით.
|
12.
1.
ძვ.წ.
VIII საუკუნეში გაიმართა პირველი ოლიმპიური
თამაშები.
2.
საბეჭდი დაზგის გამოგონება უკავშირდება გიუტენბერგის სახელს.
შემაჯამებელი ტესტური დავალება №5 საგანი–ი სტორია
კლასი VIII II სემესტრი
სწორი პასუხები:
ვარიანტი I
№
|
სწორი პასუხები
|
1
|
ბ
|
2
|
გ
|
3
|
ბ
|
4
|
გ
|
5
|
ბ
|
6
|
ა
|
7
|
ბ
|
8
|
ა
|
9
|
ბ
|
10
|
გ
|
11
|
ა-3 ბ-1
გ-4 დ-5
|
12
|
არა კი
|
ვარიანტი II
№
|
სწორი პასუხები
|
1
|
ა
|
2
|
ბ
|
3
|
გ
|
4
|
ა
|
5
|
გ
|
6
|
ა
|
7
|
ა
|
8
|
გ
|
9
|
ბ
|
10
|
გ
|
11
|
ა-3 ბ-2
გ-1 დ-4
|
15
|
კი კი
|
ვარიანტი III
№
|
სწორი პასუხები
|
1
|
ბ
|
2
|
ა
|
3
|
გ
|
4
|
გ
|
5
|
ა
|
6
|
ა
|
7
|
ბ
|
8
|
გ
|
9
|
ა
|
10
|
ბ
|
11
|
ა-4 ბ-3
გ-2 დ-1
|
14
|
არა კი
|
ვარიანტი IV
№
|
სწორი პასუხები
|
1
|
ა
|
2
|
ბ
|
3
|
გ
|
4
|
ბ
|
5
|
გ
|
6
|
ბ
|
7
|
ბ
|
8
|
ბ
|
9
|
გ
|
10
|
გ
|
11
|
ა-5 ბ-1
გ-4 დ-3
|
12
|
კი კი
|
შემაჯამებელი
ტესტური დავალება №5 საგანი–ი სტორია
კლასი VIII
გამომცემლობა-ბაკურ სულაკაური
შემაჯამებელი წარმოდგენილია ტესტის სახით და მოიცავს 61-74
პარაგრაფებს
ტესტი შედგება 3 ტიპის
დავალებებისგან
არჩევითბოლოიანი
დავალება(10)
შესაბამისობის
დადგენა(1)
სწორია თუ არა
მოსაზრება(2)
შესაბამისობა
ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან
ისტ.VIII.4. მოსწავლეს შეუძლია მსჯელობა
კომუნიკაციების განვითარების ისტორიაზე უძველესი დროიდან დღემდე.
ისტ.VIII.10. მოსწავლეს შეუძლია
ახსნას კანონის უზენაესობის მნიშვნელობა სახელმწიფოსთვის
ისტ.VIII.11. მოსწავლეს შეუძლია გაანალიზოს ადამიანის უფლებების
საფუძვლები და მათი განვითარების ისტორიული პირობები.
ისტ.VIII.17. მოსწავლეს შეუძლია შეისწავლოს განათლების სისტემის საფუძვლები.
შეფასების რუბრიკა
მაღალი 16-14
|
საშუალოზე მაღალი 13-11
|
საშუალო 10-8
|
დაბალი 7-1
|
მოსწავლეს
შეუძლია მსჯელობა კომუნიკაციების განვითარების
ისტორიაზე უძველესი დროიდან დღემდე.
მოსწავლეს
შეუძლია ახსნას კანონის უზენაესობის მნიშვნელობა სახელმწიფოსთვის
მოსწავლეს
შეუძლია გაანალიზოს ადამიანის
უფლებების საფუძვლები და მათი განვითარების
ისტორიული პირობები.
მოსწავლეს შეუძლია
შეისწავლოს განათლების
სისტემის საფუძვლები.
|
მოსწავლე ცდილობს იმსჯელოს კომუნიკაციების განვითარების
ისტორიაზე უძველესი დროიდან დღემდე.
მოსწავლე ცდილობს ახსნას კანონის უზენაესობის მნიშვნელობა სახელმწიფოსთვის
მოსწავლე ცდილობს გაანალიზოს ადამიანის
უფლებების საფუძვლები და მათი განვითარების
ისტორიული პირობები.
მოსწავლე ცდილობს შეისწავლოს განათლების
სისტემის საფუძვლები.
|
მოსწავლე საჭიროებს
დახმარებას იმსჯელოს კომუნიკაციების განვითარების ისტორიაზე უძველესი დროიდან დღემდე.
მოსწავლე საჭიროებს
დახმარებას ახსნას კანონის უზენაესობის მნიშვნელობა სახელმწიფოსთვის
მოსწავლე საჭიროებს
დახმარებას გაანალიზოს ადამიანის
უფლებების საფუძვლები და მათი განვითარების
ისტორიული პირობები.
მოსწავლე საჭიროებს
დახმარებას შეისწავლოს განათლების
სისტემის საფუძვლები.
|
მოსწავლეს არ
შეუძლია მსჯელობა კომუნიკაციების განვითარების
ისტორიაზე უძველესი დროიდან დღემდე.
მოსწავლეს არ
შეუძლია ახსნას კანონის უზენაესობის მნიშვნელობა სახელმწიფოსთვის
მოსწავლეს
არ შეუძლია
გაანალიზოს ადამიანის
უფლებების საფუძვლები და მათი განვითარების
ისტორიული პირობები.
მოსწავლეს არ
შეუძლია შეისწავლოს განათლების
სისტემის საფუძვლები.
|
თარიღი:
სკოლა:
კლასი:
სახელი, გვარი
(სულაკაური)
შემაჯამებელი ტესტური დავალება №5 საგანი–ისტორია
კლასი X ვარიანტი I II სემესტრი
ტესტის მაქსიმალური ქულაა– 10
დავალებაI –
არჩევითბოლოიანი კითხვა
|
ინსტრუქცია
თითოეულ კითხვაზე მოცემულია სამი
სავარაუდო პასუხი. მათგან მხოლოდ
ერთია სწორი. უნდა შემოხაზოთ თქვენს მიერ არჩეული პასუხი. თითო დავალება ფასდება
1 ქულით.
|
1.
ჩამოთვლილთაგან რომელი არ
იყო განმანათლებელი
ა. ვოლტერი
ბ. მაკიაველი
გ. მონტესკიე
2.
ისტორიის
მეცნიერული კვლევის კრიტიკული მეთოდის ფუძემდებელია
ა. რანკე
ბ. იუმი
გ. მაკიაველი
3.
ტერმინი
ელინიზმი ეკუთვნის
ა. მომზენს
ბ. რანკეს
გ. დროიზენს
დავალება
II- შესაბამისობიას დადგენა
|
ინსტრუქცია
დაადგინეთ შესაბამისობა ორ სვეტში მოცემულ ინფორმაციას შორის. პასუხები
დააფიქსირეთ მოცემულ უჯრებში შემდეგი პრინციპით,
მაგ ა– 3 . თითო სწორი პასუხი ფასდება 1
ქულით. დავალების მაქსიმალური ქულაა–4
|
4.
|
ა. კოლინგვუდი
|
1. საფრანგეთი
|
|
ბ. სენიობოსი
|
2. გერმანია
|
|
გ. რანკე
|
3. იაპონია
|
|
დ. კროჩე
|
4. იტალია
|
|
|
5. ინგლისი
|
პასუხები
|
ა-
|
ბ-
|
გ-
|
დ-
|
დავალება III
5.
ისუბრეთ, რენესანსის
ეპოქის მოაზროვნეების დამოკიდებულებაზე ისტორიული პროცესების მიმართ.(3)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
თარიღი:
სკოლა:
კლასი:
სახელი, გვარი
(სულაკაური)
შემაჯამებელი ტესტური დავალება №5 საგანი–ისტორია
კლასი X ვარიანტი I I II სემესტრი
ტესტის მაქსიმალური ქულაა– 10
დავალება I –
არჩევითბოლოიანი კითხვა
|
ინსტრუქცია
თითოეულ კითხვაზე მოცემულია სამი
სავარაუდო პასუხი. მათგან მხოლოდ
ერთია სწორი. უნდა შემოხაზოთ თქვენს მიერ არჩეული პასუხი. თითო დავალება ფასდება
1 ქულით.
|
1.ნაშრომი ,, ახალი მეცნიერება ეკუთვნის
ა. ვიკოს
ბ. მომზენს
3.რანკეს
2. შოტლანდიური განმანათლებლობის წარმომადგენლი იყო
ა. ვოლტერი
ბ. მონტესკიე
გ. იუმი
3.
პოზიტივისტებს არ უპირისპირდებოდა
ა. კროჩე
ბ. მომზენი
გ. კოლინგვუდი
დავალება
II- შესაბამისობიას დადგენა
|
ინსტრუქცია
დაადგინეთ შესაბამისობა ორ სვეტში მოცემულ ინფორმაციას შორის. პასუხები
დააფიქსირეთ მოცემულ უჯრებში შემდეგი პრინციპით,
მაგ ა– 3 . თითო სწორი პასუხი ფასდება 1
ქულით. დავალების მაქსიმალური ქულაა–4
|
4.
|
ა. ვოლტერი
|
1. რენესანსი
|
|
ბ. ბლოკი
|
2. ანალების
სკოლა
|
|
გ. კროჩე
|
3. პოზიტივისტი
|
|
დ.სენიობოსი
|
4. კრიტიკული
აზროვნება
|
|
|
5. განმანათლებლობა
|
პასუხები
|
ა-
|
ბ-
|
გ-
|
დ-
|
დავალება III
5.
ისუბრეთ, განმანათლებლობის , როგორც საზოგადოებრივ– პოლიტიკური
მოძრაობის შესახებ.(3)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
თარიღი:
სკოლა:
კლასი:
სახელი, გვარი
(სულაკაური)
შემაჯამებელი ტესტური დავალება №5 საგანი–ისტორია
კლასი X ვარიანტი III II სემესტრი
ტესტის მაქსიმალური ქულაა– 10
დავალება I –
არჩევითბოლოიანი კითხვა
|
ინსტრუქცია
თითოეულ კითხვაზე მოცემულია სამი
სავარაუდო პასუხი. მათგან მხოლოდ
ერთია სწორი. უნდა შემოხაზოთ თქვენს მიერ არჩეული პასუხი. თითო დავალება ფასდება
1 ქულით.
|
1.სენიბიოსი
ეკუთვნოდა
ა. პოზიტივისტებს
ბ. ჰუმანისტებს
გ. განმანათლებლებს
2. ჯამბატისტა
ვიკო მოღვაწეობდა
ა. XVII-XVIIIსს
ბ. XV-XVIსს
გ.
XVIII-XIX სს
3.ჩარლზ
პირველის მოღვაწეობა ნაშრომში ,, ინგლისის ისტორია აღწერა
ა.
ფრენსის ბეკონმა
ბ. ვოლტერმა
გ. იუმმა
დავალება
II- შესაბამისობის დადგენა
|
ინსტრუქცია
დაადგინეთ შესაბამისობა ორ სვეტში მოცემულ ინფორმაციას შორის. პასუხები
დააფიქსირეთ მოცემულ უჯრებში შემდეგი პრინციპით,
მაგ ა– 3 . თითო სწორი პასუხი ფასდება 1
ქულით. დავალების მაქსიმალური ქულაა–4
|
|
ა. ფევრი
|
1.
განმანათლებლობა
|
|
ბ. მონტესკიე
|
2.
რენესანსი
|
|
გ. ტენი
|
3.
პოზიტივიზმი
|
|
დ.იუმი
|
4.
ანალების სკოლა
|
|
|
5.
შოტლანდიური განმანათლებლობა
|
პასუხები
|
ა-
|
ბ-
|
გ-
|
დ-
|
დავალება III
ისაუბრეთ ანალების
სკოლის შესახებ.(3)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
თარიღი:
სკოლა:
კლასი:
სახელი, გვარი
(სულაკაური)
შემაჯამებელი ტესტური დავალება №5 საგანი–ისტორია
კლასი X ვარიანტი IV II სემესტრი
ტესტის მაქსიმალური ქულაა– 10
დავალება I –
არჩევითბოლოიანი კითხვა
|
ინსტრუქცია
თითოეულ კითხვაზე მოცემულია სამი
სავარაუდო პასუხი. მათგან მხოლოდ
ერთია სწორი. უნდა შემოხაზოთ თქვენს მიერ არჩეული პასუხი. თითო დავალება ფასდება
1 ქულით.
|
1. რომელი მიმდინარეობის წარმომადგენელი
იყო მარკ ბლოკი
ა. პოზიტივისტების
ბ. განმანათლებლებს
გ. ანალების სკოლას
2. ჩამოთვლილთაგან რომელი არ იყო განმანათლებელი
ა. მონტესკიე
ბ. ფრენსის ბეკონი
გ. ვოლტერი
3. ისტორიის პროფესიონალურ კვლევას მიმართავდა
ა. მომზენი
ბ. ვოლტერი
გ. იუმი
დავალება
II- შესაბამისობის დადგენა
|
ინსტრუქცია
დაადგინეთ შესაბამისობა ორ სვეტში მოცემულ ინფორმაციას შორის. პასუხები
დააფიქსირეთ მოცემულ უჯრებში შემდეგი პრინციპით,
მაგ ა– 3 . თითო სწორი პასუხი ფასდება 1
ქულით. დავალების მაქსიმალური ქულაა–4
|
4.
|
ა. დევიდ იუმი
|
1.ისტორიის მეცნიერული კვლევის კრიტიკული მეთოდები
|
|
ბ. ვოლტერი
|
2. ანალების სკოლა
|
|
გ. რანკე
|
3.განმანათლებლობა
|
|
დ. ტენი
|
4.პოზიტივიზმი
|
|
|
5.შოტლანდიური განმანათლებლობა
|
პასუხები
|
ა-
|
ბ-
|
გ-
|
დ-
|
დავალება III
5.
ისაუბრეთ პოზიტივიზმის კრიტიკაზე---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
შემაჯამებელი ტესტური დავალება
№5 საგანი–ისტორია
კლასი X II სემესტრი
სწორი პასუხები:
ვარიანტი I
|
№
|
სწორი
პასუხები
|
|
1
|
ბ
|
|
2
|
ა
|
|
3
|
გ
|
|
4
|
ა-5 ბ-1 გ-2
დ-4
|
|
|
|
ვარიანტი II
|
№
|
სწორი პასუხები
|
|
1
|
ა
|
|
2
|
გ
|
|
3
|
ბ
|
|
4
|
ა-5 ბ-2 გ-4 დ-3
|
|
|
|
ვარიანტი III
|
№
|
სწორი პასუხი
|
|
1
|
ა
|
|
2
|
ა
|
|
3
|
გ
|
|
4
|
ა-4 ბ-1
გ-3 დ-5
|
ვარიანტი IV
|
№
|
სწორი პასუხი
|
|
1
|
გ
|
|
2
|
ბ
|
|
3
|
ა
|
|
4
|
ა-5 ბ-3
გ-1 დ-4
|
შემაჯამებელი
ტესტური დავალება №5 საგანი–ისტორია
კლასი X გამომცემლობა-ბაკურ სულაკაური
შემაჯამებელი
ჩატარდა ტესტის სახით. ტესტი შედგენილია
42- 50 პარაგრაფების მიხედვით.
ტესტი შედგება 3 ტიპის
დავალებისაგან
1არჩევითბოლოიანი კითხვა(3)
2. შესაბამისობის დადგენა(1)
3.ისტორიული პროცესების მიმართ სხვადასხვა ეპოქის მოღვაწეთა
დამოკიდებულების მოკლე ანალიზი(1)
შესაბამისობა
ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან
ისტ.X.3. მოსწავლეს შეუძლია მსჯელობა
სხვადასხვა ეპოქაში ისტორიული აზრის განვითარების პროცესზე.
შეფასების რუბრიკა
|
მაღალი 10-9
|
საშუალოზე მაღალი 8-7
|
საშუალო 6-5
|
დაბალი 4-1
|
|
მოსწავლეს შეუძლია მსჯელობა
სხვადასხვა ეპოქაში ისტორიული აზრის განვითარების პროცესზე.
|
მოსწავლე ცდილობს
იმსჯელოს სხვადასხვა ეპოქაში ისტორიული
აზრის განვითარების პროცესზე.
|
მოსწავლე საჭიროებს
დახმარებას იმსჯელოს სხვადასხვა ეპოქაში ისტორიული აზრის განვითარების პროცესზე.
|
მოსწავლეს არ შეუძლია მსჯელობა
სხვადასხვა ეპოქაში ისტორიული აზრის განვითარების პროცესზე.
|
No comments:
Post a Comment